17 juli 2018

Ännu mer sportfoto

CK Sävast Mockträsktempot (även klubbmästerskap)  gick av stapeln från Selet. 1,5 mil ut och 1,5 mil tillbaka så snabbt man bara kan. De som cyklar tempo är rätt knäppa. Cyklarna är obekväma och ofta vingliga, de pressar skiten ur sig och på allt det galen värme. En av galningarna var min sambo som kom i mål på 48 minuter och 8 sekunder. Snabbast var Victor Andersson på 39.49.

Jag själv stod i väggrenen bara ett 20-tal meter från start/mål och övade på panoreringsfotografering. Typ aldrig testat förut och jag han inte ställa in kameran som jag ville heller. Men några bilder blev rätt ok. Det var lättast när de värmde upp för då blåste de inte på full fart. Fick dock inte bakgrunden så utsuddad som jag hade velat. Det var så galet ljust ute att jag var tvungen att köra f/8 som största bländare. Men lite känsla av fart blev det i alla fall även om inte skärpan satt klockrent jämt men det skyller jag på att jag som sagt inte han ställa in kameran.

Alla bilderna finns i ett album nyfiken på resultaten i tävlingen, de hittar du hos CK Sävast. Som hobbyfotograf tar jag inte betalt för mina bilder, de ligger högupplösta i Googlealbumet för nerladdning för de som är på bild/till klubben men man får gärna swisha en slant till inköp av nya objektiv om man plockar hem bild och vill använda den. Men som sagt helt frivilligt. Det händer faktiskt att folk gör det då och då och de pengarna går in på mitt "köpakameraprylarkonto".

Målgången blev lite svårare, dels kunde jag inte stå så att jag plockade dem över mållinjen och dels hade jag solen rakt i kameran.

Nu skall jag läsa på om kamerans inställningar så jag hittar dem.

Inga kommentarer: