07 december 2018

Blev med Printlershop men vet inte vad jag skall ha i den, hjälp mig!

Idag tog jag klivet rak ut i att våga prova att sälja lite bilder mer ordnat (sålt någon bild här och där förut mest till bekanta men även till en folder om prostatacancer). Valet föll på ett galleri hos Printler.

Printler är enkelt att komma igång med och sköter tryck, distribution mm vilket kändes enkelt och bra. Jag får behålla 30 % av försäljningspriser  (minus skatt på det, måste kolla upp hur jag löser skatten på sådant här) så det är ju inte asmycket men jag slipper att hantera en massa runt i kring. Skulle det visa sig att folk är intresserade så kanske jag tar tag i att ordna en de själv senare.  Printler är dessutom Luleåbaserade vilket jag tycker skall uppmuntras. Bilderna skall rikta sig till sådana som skall hängas i hem/restaurang/hotell typ.

Mitt galleri kommer fyllas på ganska så långsamt tror jag, 15 platser har jag att ställa ut på så jag får ju vara noga i urvalet. Man kan dock byta ut bilderna.

Jag började med en bild som en arkitektbekant har sagt är min bästa enligt honom. Får väl peka honom till galleriet och säga att nu kan han köpa den.
Bird feeder
Sen har jag även laddat upp en grafisk bild av elledningar som jag själv är väldigt förtjust i.
Stay connected
Men sen då (och kan någon vara intresserad av dessa två)?  Jag blir alldeles velig. Vad jag gillar och vad andra gillar brukar ju vara väldigt skilt åt om man tittar på instagram i alla fall. Några bilder jag har funderat på är dessa (jo jag gillar elledningar). Vad som händer med denna bild när den skalas ner fattar jag inte, den ser inte så där pixlig ut i stort format.

Vad säger du? Har du någon bild du sett hos mig som du tror kan passa på en vägg i ett hem/restaurang/hotell odl?
Social power
Type me a letter

Noforest winter 1
Risen from the sea
Suspension bridge
Experimental

Eerie trees

Och några färgbilder kanske?
Sunset road
Noforest winter 2
Dying beauty
Still beautiful 1
Still beautiful 2 (Denna behöver fixas i hörnen ser jag nu)
Still beautiful 3

Kanske lite färg fast nedtonat?
Muted waterfall 1
Muted waterfall 2
Muted waterfall 3
Trollforsen 1
Trollforsen 2

Inga kommentarer: