11 september 2006

Pärlplatsen hackad 2 ggr idag

Suck, fick ett mail tidigt som attan i morse att någon hade bytt ut startsidan på Pärlplatsen (kring 5-tiden på morgonen). Ändrade tillbaka och skulle kolla upp lite senare vad som inträffat. När jag kom hem idag kl 21 hade samma sak hänt en gång till vid 19-tiden. Kontaktade mitt webbhotell, ville ju veta vad de kunde bistå med men fick bara veta att de är supersäkra och att problemet kom från något av de script (phpBB, coppermine eller joomla CMS) jag kör på sidan. Tycker det var jävligt dåligt av dem att inte ens vilja ta emot en abuseanmälan.

Nu har jag fixat några småsaker, får se om de hjälper och sen får jag ta tag i att uppdatera systemt men jag har inte tid just nu känns det som. Varför måste folk hålla på och tramsa så? Försökte kolla på phpBBs forum om det fanns något nytt känt hål men såg inget där får ta och leta vidare.

1 kommentar:

Anonym sa...

välj ett seriös webbhotell istället. B-one har kända säkerhetsluckor.

Det finns bättre svenska alternativ såsom Admax, Sajthotellet eller Levonline.