23 november 2007

Jag krockade

När jag varit på ICA och handlat skulle jag backa ut bilden från p-rutan. Jag hade en bil snett bakom mig (en mörkblå Volvo 740 kombi tror jag det var) så jag tog det rätt varligt. Och när jag skulle bromsa så gled foten av pedalen och landade på gasen så jag gjorde en rusning PANG! rakt in i bilen bakom (det värsta var alla tankar som han fara genom huvudet innan smällen kom). Med hjärtat i halsgropen stängde jag av motorn och gick ut, höll på att ramla omkull, under högerfoten hade det satt sig packad snö som jag inte märkt när jag klev in i bilen. Som tur var kom ägaren till bilen precis och vi kollade tillsammans, det var stöfångare mot stötfångare som åkt ihop och vad vi kunde se var det inte en skråma på någon av bilarna. Han fick i alla fall mitt regnummer och telenummer så han kunde kolla bättre när det var ljust ute i morgon.

Shit vad rädd jag blev. Härefter skall jag noga kolla så att jag inte har glashal snö under gympadojorna innan jag kör bil. Hjärtat dunkade och händerna skakade fortfarande när jag kom hem. Höll på att skära fingrarna av mig när jag skar grönsaker till middagen.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: