01 juli 2009

Arbetslös

Jaha då var jag arbetslös då. Min anställning på Logica hade sista dagen igår Nu har jag några timmar framför mig med att ringa aea och försöka reda ut om jag fortfarande kan gå sommarkursen jag påbörjade parallellt med anställningen eller om den gör att jag anses vara student och därmed inte berättigad till a-kassa. Om det är så måste jag alltså få tag på Växjö universitet och avbryta kursen omedelbums och därmed sitta med 12 chick litböcker här hemma helt i onödan. Kl 10 öppnar arbetsförmedlingen och då måste jag dit och skriva in mig och hoppas på att de inte sätter blåslampa i baken på mig 1,5 månader. Jag har ju ett jobb ordnat redan och det finns nog de som är bättre behövande av de jobb de kan leta fram som sträcker sig fram till mitten på augusti.

Sen blir det att skriva en massa papper och skicka iväg dem. Får se när mitt arbetsgivarintyg från Logica kommer, innan det dyker upp kan jag ju inte ansöka om a-kassa.

Måste komma ihåg att ta bort annonserna i bloggen och på Pärlplatsen också. Inga extrainkomster under 7 veckor med andra ord.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

1 kommentar:

Erica sa...

Himmel vad krångligt det verkar vara. Jag hade blivit sjuk av stress över alla de knutar som går in i varandra och som inte tar hänsyn till individen