03 juli 2009

Nervös är bara förordet

Jag paddlade en del när jag bodde i Trollhättan men endast i kanalen och längst med kusten i Vänern. Aldrig över öppet vatten och definitivt inte i 6-8 m/s vind (förvisso medvind). I morgon är det precis det jag skall göra. Har en liten orosklump i magen hur skall detta gå. Men men man kan ju inte annat än drutta i :-)

Tror jag packat ner det mesta som behövs nu. Känns jättekonstigt att inte lättviktspacka. Jag är van att all min packning väger mindre än 10 kg och går ner i min ryggsäck. Nu är det hur mycket grejer som helst känns det som med mat till flera dagar, alla grejer i olika påsar för lätt nedstuvning i kajaken osv... Ser ut som jag skall vara borta en vecka. Följer spänt väderrapporten på yr.no.

Kl 8:15 i morgon skall vi träffas vid kajakklubben för att bege oss till Rörbäck utanför Råneå där vi stoppar ner kajakerna i vattnet och beger oss iväg. Skall se om jag kan lyckas rita upp vår tänkta färdväg.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: