26 juli 2009

Egoistiska presenter

I förrgår på stan köpte jag en stor kopp som jag gav bort till min älskade vän Nogge. Han har så löjligt små koppar att dricka te i så jag får ju ge honom en rejäl kopp jag kan låna när jag är där. För några år sedan frös jag ofta när vi såg på film så då fick han en fleecefilt i present en dag. Varje gång jag är där snyltar jag av teet han fick i julas. Fast de handgjorda chokladpralinerna fick han smälla i sig alldeles själv även om han försökte bjuda med orden "det är inte godis det är chokladpraliner".

Det gäller att välja presenter med omsorg... om sig själv :-)

2 kommentarer:

Annifey sa...

Jag gillar presenter i alla former :)

Vad vann du på min Spotify invite då?
-Nä, där var du bara generös *ler*

Béatrice Karjalainen sa...

@Annifey, det var bara samlande av karma ;-) (Fast jag hoppas ju på att det dyker upp några bra musiklistor från dig). Anar att det var en bra present. Gav faktiskt bort en sådan idag oxå, till en som knappt visste vad det var.