24 november 2010

Jag och Viktor har ett projekt ihop

Lite löst prat på jobbet och några minuter senare ägde jag 365mil.se och 365mil.nu och har kastat ihop en väldigt rudimentär specifikation (önskelista) till Viktor som lyckades kläcka ur sig, jomen visst jag kan koda. Så nu har vi plötsligt ett hobbykodningsprojekt ihop som helst bör vara klart till 1 januari.

Vad handlar det om då, jo Viktor tyckte att min tokiga idé om 365 mil på ett år borde kunna tilltala fler så varför inte testa och bygga upp en site kring det. Så nu kör vi. Eftersom vi yrat om det på Twitter redan är det ingen hemlighet så därför kommer det säkerligen dyka upp mer om det här i bloggen så småningom.

Vi kommer använda Codeigniter för att bygga webbplatsen, har vår to-do-lista i Google Docs (kanske slänger vi upp den på 365mil.se under arbetets gång också så att ni kan komma med synpunkter).

Saker som måste fixas är att bestämma vilka funktioner som skall finnas med, rita en logga, klura på integrationer mm. ni som har idéer får hemskt gärna bidra.

2 kommentarer:

Anna sa...

Det låter som ett kul projekt! Lycka till med det!

(själv är jag mer den soffliggande typen som siktar på 365km.se...)

Béatrice Karjalainen sa...

Vi funderade på att fixa en 365yards.com för amerikanerna :-)