25 februari 2013

En helg på isen #034 #blogg100

Både lördag och söndag tillbringades några timmar på isen i Luleå.

På lördagen tog jag och Anders en promenad från Norra hamn, ut till Gråsjälören och sen in till Södra hamn och vidare in till stan igen en promenad på en mil ungefär. Hade med mig kameran och tog lite bilder.



I söndags tog vi bilen ut från Lövskär till Hindersön.


Vi parkerade utanför ön på isen och skulle gå till Jopikgården, när vi hade gått 2,3 km så bestämde jag mig för att kolla på kartan hur långt bort det egentligen var. Hade liksom ingen koll på geografin, var på ön anslöt vägen.


Det visade sig att det var lite mer än 5 km från parkeringen till Jopikgården. Medan vi knatade där var det en hel del bilar som körde om oss och plötsligt var det stopp på vägen, en bil hade kört fast. Vi kände oss rätt smarta som gick istället för att sitta fast där i bilköerna på den jättesmala vägen. Men plötsligt kom alla bilarna förbi oss strax före Jopikgården och givetvis han de då före oss i kön så när vi kom fram var det kö ut på trappen. Vi anlände 45 minuter innan stängning och det tog oss en halvtimme att få beställa.

Det hade varit gott med våfflor men jag vågar inte utsätta mig för gluten men som tur var hade de en glutenfri jättegod hjortronkaka som jag dessutom fick med en klick laktosfri grädde. Tacksam!

När vi hade fikat och Anders roat sig med att ta kort, på en måttligt road osminkad och glasögonlös Bea med håret på ända (men här får ni den oediterade osminkade sanningen :-), med min kamera en stund var det dags att knata halvmilen tillbaka till bilen.


Solen var på väg ner och jag passade på att fota lite igen. Anders hävdade att jag nu maxat ut min kvot av motljusbilder för i år.






Alla bilderna ligger i ett album som ni hittar på G+/Picasa eller som små bilder här nedan. Några av bilderna är tänkta som tema till 365foton så de kommer snart upp de också några kan bli ett eller 2 av de ovan, velar lite men i värsta fall får ni stå ut med dubbelpostning av vissa bilder.

Inga kommentarer: