06 april 2013

40-årsfest, fält och L2 #074 #blogg100

Idag har det varit en händelserik dag. Jag har gjort mitt första fält i Ingress, gått upp till L2 men också tappat en portal jag tog igår.

Idag har vi firat min älskade vän Jalle som fyller 40 den 21 april. Först var vid på Ormberget och Halle fick åka några km skidor. Jag kom dit precis när han gick i mål. Sen blev det madrassåkning i backen, Jalle fick ett uppdrag som bestod i att göra upp en eld på scoutvis (gammal scout som han är). Vi grillade korv och njöt sv det fina vädret.

På kvällen var det fest i Bergnäsgården och jag har precis lämnat efter att mest ha suttit stilla i en soffa och tittat på andra som minglat runt. Kände inte så många och kroppen värker åter igen efter att jag igår glömde läsa innehållsförteckningen på ett paket köttbullar som visade sig innehålla vetemjöl :-(

Skall svänga förbi och hacka några portaler på vägen hem :-)




Inga kommentarer: