22 april 2013

När den gröna våren kom till Luleå/Boden #090 #blogg100

Idag tog vi över Boden/Luleå helt (eller nästan helt, det råkade bli 2 neutrala portaler som jag glömde bort innan jag drog till Gammelstad och fixade en neutral där och den sista blå.  Nu skall vi bara se till att länka ihop städerna också.

Det kändes rätt skönt att spränga bort portalen vid kyrkan i Kyrkbyn och ta över den, vips var hela kartan grön. Satt i bilen utan IITC på datorn så jag messade Robert som fick skärmdumpa och lägga up i forumet. Rent teoretiskt hade ju en smurf kunnat skynda sig ut och ta tillbaka någon på exempelvis Porsön där dominansen varierar flera gånger på samma dag ibland.

All cred åt de som i helgen var ut och plockade portal efter portal, nu får de blå leka lite så vi gröna har något att göra igen.

Jag tog en promenad innan träningen idag, lagom lång runda att hinna ta alla stadsportalerna 2 gånger. Skall nu registrera tiden i Sverigestafetten frågan är då om jag skall registrera som promenad eller Aktivt spelande :-)

Den lila markören är var vi har Kallaxportalen men den hade så låg level att jag inte kunde få med den i bild.


Inga kommentarer: