04 april 2013

Tror jag gjort något dumt #072 #blogg100

Jag spelade massor med dator-/tv-spel förr, alldeles för mycket. Sen när barnen kom trappade jag ner och slutade mer eller mindre helt efter ett tag för jag vet att jag har väldigt lätt för att fastna, bli som besatt, bara en bana till, bara en stund till osv...

Men så släpptes Googles Augmentet realityspel Ingress i Beta och det verkade kul, jag anmälde mig för invites men det kom ingen och det var rätt skönt så länge det inte dök upp en, då behövde jag ju inte testa, riskera att fastna. Men så började det släppas invites bland de spelare som kommit sig upp i nivåerna. Och vips blev jag idag rekryterad till Enlightened fast jag från början nog hade sett mig mer som en Resistance men vad fan man kan inte vara mellanmjölk och mjäkig jämt, ibland får man våga chansa dessutom är det färre gröna (Enlightened) här uppe vilket gör att det blir en bra utmaning.



Enlightenment  Faction attempting to help the Shapers infiltrate Earth. Followers believe that the Shapers bring a powerful enlightenment that will lift humankind. 

 Resistance  Faction defending the Earth from the Shaper ingression. They are seen by some as being fearful of change or progress, but the Resistance is firm in its belief that it is protecting humanity.
Så nu har jag genomgått nästan hela träningsprogrammet och i morgon blir det väl till att ta på termobrallorna, e-vantar och en skön jacka, gps-klockan så jag kan kalla det träning och ge mig ut till fots för att erövra portaler här i Boden sen får jag väl ge mig på några i Luleå så småningom.

Får försöka läsa på lite också. Sen lär jag väl vara fast, spel och motion, kartor och mobilitet samtidigt som gjort för en sådan som mig. Dessutom skall man tydligen kunna knäcka lite nötter vid sidan av oxå. Jag är så körd!

Men ikväll blir det nog inget, har ont i skallen och skall korrläsa en text åt Friluftsfrämjandet innan jag släcker lampan. Skall inte ge mig av in till stan för att hacka portaler, skall inte ge mig in till stan för att hacka portaler...

Läste att man redan som L2 får invites att dela ut så om du är intresserad att ansluta til de grönas gäng så säg till så lägger jag dig på listan över folk att ge invites när mina väl kommer (när jag lyckats levla lite).

Någon mer som spelar? Några bra tips att dela med dig av?


 

1 kommentar:

Unknown sa...

kollade trainlern och googlade lite, synd att den inte finns till Iphone ännu!