23 september 2005

+Lugn kväll -Onlinevänner

Fy fasiken vad jag kan avsky fredagskvällar ibland. Jag tog en promenad och väl hemma igen satt sambon som vanligt och spelade World of Warcraft (börjar bli osedvanligt less på att han spelar så ofta) och när han spelar brukar jag ägna lite tid åt att snacka med vännerna på ICQ/MSN-listan men idag, inte en själ online. Min favoritsnackare behagade att gå och lägga sig tidigt och här sitter man alltså helt ensam. Visst är det lite osolidaiskt att säga godnatt och sen logga av? I morgon skall jag försöka få lite gjort här hemma när jag slipper att jobba (var väldigt nära att jag behövde sitta och testa system i helgen).

På tal om vänner, kan man hitta en tvillingsjäl utan att det för den skull är någon man vill dela hela sitt liv med? Favoritsnackaren jag nämnde ovan känns ofta som en sådan, häromdagen var jag tvungen att fråga honom om vi var så lika som det verkade eller om han bara var väldigt bra på att ge de rätta svaren. Svaret blev "hmm.. skulle väl tro att det är lite av varje eller mycket lik å lite bra på svar". Så de gånger det står offline eller N/A på honom när jag är pratsugen känns det extra trist. På sista tiden har vi roat oss en del med att se på skräckfilm, jag är helt galen i skräckfilm och det är kul att få se dem med någon som också har det som favoritgenre. Hoppas det blir fler filmkvällar, det är ett skönt avbräck i vardagen. Sen fungerar han som min personliga motivator och sparkar iväg mig på motion lite då och då när motivationen tryter. Sen kan det kännas lite trist att det är jag som till 99% initierar våra konversationer.

Inga kommentarer: