08 mars 2006

Det borde vara skottpengar på rökare

Ligger här i min säng med tonvis med hårt slem i lungorna och mår pest, hostar som om jag rökt som en borstbindare i 100 år fastän jag ladrig tagit ett bloss i hela mitt liv. Men så fort jag utsätts för pasiv rökning (denna gång i en väntkur på en tågperrong) så svullnar bihålorna igen och slemmet stockar sig i lungorna. Då blir jag aningen mordisk och undrar hur fasiken rökare kan få gå lösa på våra gator. De borde kunna bli dömda för vållande till kroppsskada eller nåt. Jag är i snitt sjuk 14 dagar de gånger jag får slembildningar i lungorna, för det mesta orkar jag att jobba men inte alltid. Det är så gott som omöjligt att sjukskriva sig för detta så det är ju bara att knalla till jobbet och sitta där och känna som om lungorna skall komma upp.

Idag är jag förvisso hemma ändå, stora sonen har feber, inatt toppade han på 39,9, då var det som att ha en kamin i sängen när han låg brevid.

Inga kommentarer: