13 april 2008

Jag hinner inte just nu...

Jag höll på att plocka ur diskmaskinen och lyckades vara ordentligt klantig. Jag skulle räta på mig och stoppa in ett glas i skåpet och höll i dörren. På något sätt lyckades jag föra dörren mot mig när jag ställde mig rakt vilket resulterade i att stängdningsanordningen på dörren träffade mig hårt ovanför vänster ögonbryn. Pang! Det gjorde rätt ont och jag kände att det blev en bula. Gick in i badrummet för att kolla hur stor den blev och fick se ett stort jack. Ropade på sambon att jag behövde hjälp (ville ha steristripremsor som låg i Vincents hälsobok) och fick till svar "Jag hinner inte just nu". En sak om han varit upptagen med något dödsviktigt men nu satt han och spelade WoW. Jag gick in till arbetsrummet för att hälsoboken brukar ligga där inne. Berättade för sambon att jag slagit upp ett stort jack i huvudet men inte släppte han blicken från datorn för det. Lyckades hitta remsorna och tejpa ihop såret innan det började tokblöda. När jag väl var klar då kommer han och undrar om han kan hjälpa till och förklarar att de precis skulle döda en boss.

Undra vad som behövs för att han skall släppa datorn? Ett brutet ben? Avskuren halspulslåder?

*surar*

Nu ligger jag i sängen med ett bultande huvud och ser ut som jag gått en boxningsmatch. Hmm det bådar ju gott för kvällen när jag skall på PSI (om huvudet slutar att bulta).

Hmm får snart införa en ny kategori i bloggen, olyckor.

Andra bloggar om:

Inga kommentarer: