12 april 2010

Recenserat i andra bloggar (och lite annat dravel)

Nu var det ett tag sedan jag skickade er kära läsare vidare till de andra bloggarna jag bloggar på. På sista tiden har det varit lite bloggtorka här, men jag har kommit igång med ett intensivt läsande och börjat se på film igen så tiden går åt till det. Det har liksom inte hänt så mycket annat i livet. Har några blogginlägg i skallen dock som kommer att komma så fort det blir lite lugnt på jobbfronten igen (gnällde lite i torsdags på jobbet om att det var för lite att göra, det skulle jag inte gjort nu har jag lite för mycket att göra de närmsta dagarna men det är betydligt trevligare). Sen så tar ju styrelsetiden i Friluftsfrämjandet i Bodens LA lite tid också. Massa kontakter som skall tas, annons skall tillverkas, sponsorer skall jagas och allt sånt där plus lite möten. Så livet tuffar på. Var dyngförkyld i helgen när jag var på Littfest i Umeå och igår på min födelsedag så satt jag uppkrupen i en fåtölj och huttrade och tittade ut på det fina vädret hela dagen, roligare födelsedagar har jag haft. Åt inte ens något gott, åt nästan inget alls eftersom jag mådde så pissigt. Ha gäster var det definitivt inte tal om. Men nu mår jag bättre bara toktrött och lite rinnig näsa. Oj kom just på att jag glömt att gå på min efterkontroll efter järnsprutan, måste nog göra det i veckan.

Men recensioner var det ju.

Kommer tre till de närmsta dagarna.

Carin Gerhardsen: Pepparkakshuset
Camilla Grebe & Åsa Träff: Någon sorts frid
Joyce Carol Oates: Djur
Peter Robinson: Kall som graven
Gretelise Holm: Ö-morden
Rob Sheffield: Kärlek är ett blandband: livet låt för låt
Denise Mina: Blodsarv
Ann-Helén Laestadius: SMS från Soppero
Jed Rubenfeld: Analys av ett mord
Jaqueline Winspear: Lögnen
Dan Buthler & Dag Öhrlund: Mord.net

21 recensioner hittills i år och det finns några till lästa vars recensioner inte blivit publicerad ännu.

Som vanligt får ni hemskt gärna kommentera böckerna/filmerna och/eller recensionerna direkt på pocketblogg/filmbloggen.


Under Littfest skrev jag blogginlägg som publicerades några minuter efter att seminarierna var slut de hittar ni på Pocketblogg och på Littfestbloggen. Jag deltog även i en paneldiskussion om kritikens framtid, det kan ni se inspelat här.

Missa heller inte tävlingen som vi har på Pocketblogg just nu.

Inga kommentarer: