28 augusti 2010

På väg till mitt eget paradis, Abisko

Jag och Vincent klev på ett tåg som lämnade Boden 06:24 (bara 2 minuter sent). Tåget skall ta oss till Abisko.

Jag har lyckats sova lite medan Vincent nog är för uppspelt för att lyckas. Han lyssnar på ljudbok och spelar på PSP:n och frågar hur långt är det kvar lite då och då.




Vi är strax i Kiruna och sen är det inte så långt kvar. Jag skall nog sova en stund till.

Eftersom vi bara är där över en helg så blir det 2 korta dagsturer på schemat. Vet inte riktigt när det blir mörkt om kvällarna och vill ju inte riskera att vi irrar på en stig i mörkret. I morgon är det tågets avgång som styr hur länge vi kan vara ute.

Här strax innan Kiruna ser inte vädret så jättekul ut men jag hoppas Abisko visar upp sitt blå hål.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: