23 februari 2012

Konsten att dölja överflödet och ta tag i att bli av med det istället

Skrev på Twitter häromdagen att det var tortyr att bestämma sig för att gå ner några kilo i vikt medan semmelsäsongen pågår. @reneebacke reagerade och hänvisade till en bild jag postat några dagar innan iklädd linne och kjol.
SemlorStadiumprickar
Och jag insåg att jag är rätt bra på att få det att se ut som jag är hyfsat smal över magen när jag står upp i rätt vinkel och med rätt kläder, nu senast när jag provade en prickig klänning på H&M igår.
Men sanningen är en helt annan. När jag sitter ner i exempelvis soffan är det en helt annan bild, där syns kilona jag vill bli av med.
Magebea_efter
Jag skulle vilja ha tillbaka den platta magen från 2005. Den liksom försvann när jag fick ta ett träningsuppehåll 2008 och sen har jag varit rätt lat sen dess.
Så nu har jag anmält mig till Inpuls 30 dagars utmaning. Finns några platser kvar fick jag höra idag så haka på du oxå.
Så nu kommer det väl bli en del träningstjôt i bloggen igen.

Inga kommentarer: