15 augusti 2012

En kort tur i Arjeplogsfjällen men många härliga vyer

Efter Skåne, Legoland och en lång bilresa norrut lämnade jag av familjen i Timrå och åkte hem ensam, packade om och drog till fjälls. Jag körde till startplatsen och sov i bilen natten till fredag.

Hade tänkt gå från den stora naturrastplatsen vid Guoletisjávrre vid Rv 95, Silvervägen till Mavas (semaforen på södra sidan). En sträcka på 34 km enkel väg. Helt perfekt för en 2 dagarstur. Nu blev det inte riktigt som jag tänkt mig pga av ont i magen, jag gick bara halva sträckan till Ikesjaures rastplats och där vände jag och gick tillbaka till Jurun där jag sov i tältet. Men det blev en härlig tur ändå.

Jag vill åka tillbaka till den här platsen om några veckor när höstfärgerna sprakar, tror att det kan vara perfekt.

Har samlat mina bilder och lite mer text i ett galleri, du kan se ett större bildspel också.


2 kommentarer:

Olga sa...

Vilka fina bilder. Verkar vara en trevlig tur. Är själv sugen på en kortare vandring i sommar :)

Béatrice Karjalainen sa...

Tack Olga. Det är härligt med lite kortare vandringar ibland.