06 september 2012

Vad pysslar Facebook med?

Under 2009 kom det några Facebookinvites till mig innan jag snabbt tryckte på unsubscribe längst ner på både min Luddadress och min Gmail då en del skickade till båda.

Då blev det tyst ett tag fram till slutet av 2010 då jag plötsligt fick invites till grupper och events plus att Roland skickade mig uppdateringar på saker han skrivit på sin wall men jag fattade det som om han passade på att adressera mig och det är ju inte så konstigt. Det kom även några sådana i början på 2012. Men sen har det varit tyst igen tills nu, 2 st påminnelser om de där inbjudan från 2009.


Vad har fått Facebook att plötsligt ignorera min önskan att inte få invites?

Ännu mer mysko blev det när jag råkade klicka i ett av mailen det till min luddadress.Och möttes av detta:

Kollade min andra adress för säkerhets skull och får då se samma sak, WTF?

Klickar på länken för att kolla var den går och får upp:
Så vad sysslar de med? Först invites som jag inte skall få och sen info om att mina mailadresser finns reggade på konton och slutligen att de inte alls finns där. Helskumt.

Jag har inget Facebookkonto och lusten att skaffa ett blir inte större av att de spammar mig.





1 kommentar:

Andreas sa...

Jag tror såhär:

Dina vänner skickar en invite till din mail. Istället för att nöja sig med det så skapar FB en "slaskprofil", alltså reserverar namn/e-post som ett inaktivt konto åt dig. Infon har de nog fått från ett invite-verktyg..