25 juni 2013

Tatueringsdrömmarna fick nytt liv

Idag ramlade jag över en bildpilgrimsforumet jag är med på och mina tatueringsdrömmar fick ny luft under vingarna. Drömmen om en tistel på vaden finns där fortfarande och ibland hittar jag nya bilder som inspirerar. Men någonstans i bakhuvudet ligger att jag skulle vilja besöka Skottland innan jag gör tisteltatueringen. Skottland är ett ställe jag velat besöka så många gånger men jag har inte lyckats komma mig iväg. Men inom de närmsta åren skall jag åka dit och vandra också.

Den här bilden gav mig en ny dröm, om jag slutför hela min vandring på Camino Frances, en vandring jag drömt och planerat i många år nu så skulle jag kunna tänka mig att göra en sådan här (kan tyvärr inte visa upp den i bloggen eftersom han inte CC-delat den). Men kanske inte på en av mina smala överarmar då utan   på vaden och då är ju frågan skall jag ha snäckan på ena benet och tisteln på andra eller skall jag försöka få ihop båda på samma. Vilket dilemma va :-)


Inga kommentarer: