24 augusti 2015

Dag 236 - Tillbaka till jobbet

När larmet ringde vid 06:50 så ville jag verkligen verkligen inte kliva upp. Fanns inte den minsta längtan att gå till jobbet. Snoozade 10 minuter innan jag släpade mig upp och såg till så att båda barnen var vakna. Det var de.

Duschade löjligt länge för att väcka de ömma lederna och kläde på mig. Nu är det höst så det blev lång svart klänning och en nästan lika lång svart kofta samt scarf. Dolde all solbränna :-)

Fastän jag visste att järnvägsöverfarten är avstängd en vecka svängde jag åt det hållet, fick vända. Suck. Trött och vimsig.

Dagen började med att beta av 6 veckors oläst mail och få 2 mindre hjärnblödningar över mail som gjorde mig heligt förbannad. Ville bara stänga locket på datorn och gå hem igen. Suck!

Betade av ett kort säljmöte där jag blev ännu mer förvirrad och så fortsatte sedan dagen. Mailade och frågade om saker som jag inte fått återkoppling på fastän de var upp till diskussion innan semestrarna. Kändes som att springa rakt in i ekorrhjulet och kastas runt där inne utan att förstå hur man får stopp på det eller styr farten. Blä!!!

Och jag som i bilen till jobbet intalade mig att idag skall jag vara positiv, skall se på allt med rosa glasögon. Jo tjena vad bra det gick. Måste nog hitta de där rosa glasögonen tror ni de finns hos optikern? Får hoppas morgondagen känns bättre för idag var verkligen en urusel jobbstart.

På lunchen gick vi på Liverestaurangen där de inte hade buffé längre utan man fick välja mellan två dagens rätter och en sallad. Deras stora fantastiska salladsbuffé var också borta. Maten var bra men bara grönsallad, majs, tomat, oliver och gurka samt en vitdressing som de inte hade någon info om vad den innehöll var en besvikelse.

Efter jobbet tog jag mig en promenad i Luleå och fotade lite. Först lite underligt disigt ljus från Norra hamn.
Sen gick jag förbi fåglarna i fågeldammen. de låg alla och tryckte på var sin sten i det sista solljuset.
Gültzauudden var nu öppnad igen efter att de gjort nya gångvägar. Skönt hårt grus att gå på. Synd att de inte fixat sådant runt hela udden. Under Bergnäsbron hade det målats om (denna skall jag ta om som dagens bild när höstmörkret kommer, gärna en blöt och regnig dag så jag får reflektioner i en vattenpöl).
Gick förbi vid Södra hamn och hittade några små blommor som växte mellan plattorna. Fick bli en bild i markhöjd med kranen i bakgrunden. Denna är dagens bild.
Slutade med en bild på en lupin, som inte verkar ha fattat att det är långt utanför säsong, nere vid Cementa.
Kroppen protesterade över att jag gick så långt, lederna mår verkligen inte bra, fötterna är dessutom svullna. När jag kom in till stan funderade jag på att gå och äta. Mötte sambon på stan så vi gick tillsammans till Kebabhuset och tog var sin kebabsallad. Gott. Såg att de nu har glutenfria pizzadegar där så jag måste få med mig arbetskamraterna dit på lunch någon dag. 10,16 km blev promenaden totalt med ett stopp på kebabhuset efter 9 km. och sen på OKQ8 för ett glassköp.






Inga kommentarer: