08 september 2016

Dag 252 (#nyutmaningsökes #008) - Planerar och funderar

Idag tog jag med mig frukosten ut och satte mig nere vid vattnet. Solen sken och det blev en bra start på dagen. Att äta min frukost ute var en av de saker jag gillade mest på #resetbrainroadtrip och varför inte fortsätta med det hemma när vädret tillåter. Låg en timme på liggunderlaget och läste The Phoenix Project också. Njöt.
Dagens bild får bli denna lilla lilla blomma, de är max 10 cm höga.
Min plan var sen att hitta Fällfors kvarn utanför Alvik, jag hittade en fädbod och en å och en kvar men kände inte helt igen det från bilder jag sett men det kan bero på att det inte var något vatten i Bjurbäckes biflöde förbi kvarnen.
Hittade en geocache som var lurig och njöt vid bäckens kant efter en liten skogspromenad.
Hade tänkt fara in på internationella matmarknaden i Luleå men insåg att plånboken låg kvar hemma så istället åkte jag hem, stannade till vid Aldersjön och fotade lite.
Hämtade plånboken och åkte bort till Ruter Retro för en fika, stängt till 1 oktober. Jaha. Så det fick bli en fika på Opalen istället men det är inte mysigt där alls. Bättre på Le Crossiant men där har de å andra sidan bara Dajmtårta som jag kan äta och den är jag rätt less på. Blir väl inte så mycket fika med andra ord.

Skickade iväg en jobbansökan på lite chans, som ni vet så när jag ju en liten hemlig dröm om att få prova på att jobba med annat än IT en period. Just nu skulle ju något sådant passa mig rätt bra om inte rätt IT-jobb dyker upp (potentiella IT-arbetsgivare skräms inte av detta, jag brinner verkligen för att göra bra lösningar till användare och älskar den typen av jobb men får jag chansen att få guida människor till norrsken några månader i vinter så kanske jag vågar prova på det). Men att söka ett jobb enbart på sina fritidsintressen (även om mitt jobbliv faktiskt också är applicerbart) är en utmaning. Men vad sjutton när drömjobbet poppar upp i en annons måste man ju söka.

När jag var och handlade middagsmaten slog det mig, hmm Via de la Plata är ju bäst att vandra i april eller i oktober och jag är ju ändå ledig. Kanske skulle jag kunna övetyga familjen om att jag skall få fara iväg igen, 5 veckor. Vad tror ni om det? Hittade en resa ner till Sevilla för 2000 kr. Igår kikade jag på att dera till Kreta 8 dagar, 600 kr för flygbiljetten och sen bara 1000 kr för att bo på ett hostel i delat rum 7 nätter. Blev bra sugen. Älskar att vandra på Kreta. Som ni ser så är jag redan rätt så rastlös och då har jag precis kommit hem från 230 mils bilkörning och fina sopp i Finland, Norge och Sverige. Jag är verkligen inte gjord för att vara hemma ensam. Borde väl ta tag i att städa och annat trist.

Nu på kvällen har jag funderat på att starta ett IG-konto till och kanske en blogg till med fokus på mitt uteliv. Detta för att jag märker att så fort jag postar om något annat på mitt vanliga IG-konto så tappar jag följare inte för att jag bryr mig egentligen men efter en viss förfrågan från ett utelivsföretag idag så funderar jag på om jag ändå inte skulle renodla. Men vad skall jag kalla det i så fall?

Har några förslag men vågar inte riktigt skriva dem här eftersom alla riktigt bra namn redan är upptagna av folk som bara postat enstaka bilder och sen inte loggat in på 200-400 veckor! Men har ni förslag är ni välkomna att lämna dem. Språket får nog vara engelska. Vad tror ni är det en bra ide?



Inga kommentarer: