02 oktober 2005

+Fika -Personlig motivator

Idag var jag på kalas och åt på tok för mycket fika, när jag matade in fikat i VK så fick jag veta att 2 små bitar kladdkaka, 2 små bitar citroncheesecake, 4 ballerinakex och en liten bit tårta är 1202 kcal!! Horribelt. Med lite lätt ångest över frossandet (jag åt ju fika igår och i förgår oxå) gav jag mig ut på en stavpromenad som tog 83 minuter och sen cyklade jag samma sträcka för att mäta den (10,3 km) så jag förbrukade väl ca en tredjedel av energin från fikat. Hu!!! Enligt VK så skulle jag kunna ägna mig åt kyssas eller kramas i 20 timmar och 17 minuter för att förbränna den mängden kalorier. Det blir nog lite svårt att hinna med dels för att sambon spelar WoW som vanligt men jag måste ju även åka till jobbet i morgon. Nästa vecka blir till att återgå till strikta matvanor igen. Och ingen choklad på länge för min mage verkar inte uppskatta choklad alls eller kan det vara stora mängder socker som får den att hata mig?

Min personliga motivator tog tydligen semester idag, tur man har lite inneboende egen sisu som släpar ut en eller var det kanske samvetet? Frågade motivatorn om ja skulle cykla 3 mil (90 minuter) eller gå 1 mil (ca 90 minuter) och fick svaret att jag skulle gå en halvmil. Hallå! han skall ju inte pruta på motionen, han skall ju peppa mig att ta mig ut på större utmaningar. Men han tyckte jag kunde ta en ledig dag idag fastän han mycket väl visste att jag hade fikaångst. Hmmm, var tog den onda sadistiska tjatiga motivatorn vägen? Honom vet jag att jag kommer behöva när höstregnet kommer och än mer när vinterkylan sätter in. Ja ja den som lever får se. Jag behöver någon som tjatar ut mig och sen ger liiiite beröm för att jag faktiskt kom iväg.

Inga kommentarer: