12 december 2005

Det vilar en förbannelse över filmen (eller mig)

Någon högre makt verkar göra sitt bästa för att jag inte skall se The Nightmare Before Christmas. När filmen kom ut på bio (för en evighet sedan) så blev jag magsjuk den dagen jag skulle se den (sen slutade den gå). Skulle sedan se den med en kompis men då var han tvungen att fara och jobba just den dagen. Har försökt att hyra den några gånger sen dess oxå men den har aldrig funnits inne.

I förra veckan skulle en arbetskamrat ta med filmen till mig men han glömde den hela tiden och när han väl kom ihåg att ta med filmen visade det sig att han greppat fel film i bokhyllan och tagit med något helt annat. Igår fick jag slutligen filmen och efter att ha dubbelkollat att det var rätt region för spelaren hemma (förra gången jag lånade film av honom fick jag en region 1 och det gillar inte sambons PS2:a) och att det verkligen var rätt film i fodralet åkte jag glad i hågen hem och skulle se den på kvällen. Men sekunderna före jag sa att nu går jag ner och ser på film så sa min svärmor som var på besök att hon skulle gå och lägga sig vilket innebar att jag inte gärna kunde se på en film i rummet bredvid. Så filmtittandet blev inställt.

Nu är planen att jag skall se den ikväll, undra vad som kommer komma i vägen denna gången.

Inga kommentarer: