30 januari 2007

Resa är inte alltid trevligt

Jaha då fick man kliva upp svintidigt en morgon till. På min resplan stod det att taxin skulle komma 05:25 så jag planerade utifrån det (hade ju fått bekräftelse från resebyrån att de ändrat i min profil så att taxin skulle komma den tid som stod på pappret och inte 15 minuter tidigare). Halvt påklädd stod jag och packade ner det sista i väskan samtidigt som jag försökte kränga på mig mina brallor. Då ser jag taxin svänga upp framför huset 05:12. Då var det ju bara att skynda skynda att slänga ner det sista få på sig brallorna och grabba tag i väskorna samtidigt som jackan skulle på. Påpekar för taxichaffisen att jag förväntade mig den senare men han sa bara att de nya rutinerna betyder att jag skall hämtas 05:10 för att hinna med flyget.

Trött som attan försöker jag hitta en bekväm ställning i baksätet, men skinnet i baksätet gör att jag bara glider omkring trots ett hårt åtdraget bälte. Chaffisen och passageraren fram diskuterar sport, Bodens fotbollslag tror jag. Varför måste jag alltid åka med folk engagerade i fotbollen eller hockeyn i Boden och/eller storrökare?

I taxin satt jag och funderade på vad jag hade glömt hemma, visste att det var något men kunde inte komma på vad, visste oxå att det var något viktigt.

Väl framme på Kallax så var det bara att dra kortet i apparaten för expresscheck-in, på min resplan stod det att resan var lagt på mitt TPC-kort men det såg jag inte utan jag drog som vanligt mitt Eurobonuskort och det fungerade finfint, hade jag läst ordentligt hade jag troligtvis stressat upp mig totalt innan jag kommit på att testa Eurobonuskortet istället. Ibland är det bra att vara lite slarvig :-) Kom äntligen på vad jag hade glömt hemma, ett lösenord till datorn jag kånkade med mig till en annan som skulle vara i Stockholm. Argh!

På jobbet var det extremt lugnt idag, satt mest och väntade på att få info från andra. Funderade på hur jag skulle ta mig till hotellet och beslutade mig tillslut för att ta en promenad. Stockholm sägs vara vackert men jag måste sett dess skitiga baksida igår. Att gå längst med Tegeluddsvägen, Lidingövägen, Valhallavägen, Sveavägen var allt annat än vackert, snarare skitigt och bullrigt.

Kom fram till hotellet och checkade in och när jag öppnade min dörr fann jag ett rum som var ca 3x3,5 meter plus ett badrum. I rummet stod 2 st 90 sängar mot var sin vägg och en smal gång mitt emellan. På väggen i fotänden hängde ett väggfast litet bord och en bit upp fanns en liten hylla som inte gick att använda eftersom det stod en fläkt därpå.

Tog av ytterkläderna och slängde dem på ena sängen, för det fanns ingen annanstans att göra av dem, hur gör man om man är 2 st i ett sådant rum, slänger kläderna på golvet? Efter ca 5 minuter i rummet började jag frysa, det bådade inte direkt gott för natten. Bestämde mig snabbt för att ta mig en promenad och försöka hitta någonstans att äta. Gick längst med Sveavägen och fick syn på ett Jensens Böfhus. Knatade in och fick veta att det var 15-20 minuters väntetid och satte mig ner med min bok men redan efter 5 minuter fick jag ett bord. Beställde en Jensens favoritbiff med stekta grönsaker till. Det var jättegott men de hade gärna fått värma tallriken för grönsakerna svalnade väldigt fort och biffen var inte heller speciell varm.

Efter middagen tog jag mig en rejäl promenad på 70 minuter innan jag kom "hem" till kyffet igen. Såg på lite TV och läste några rader i min bok Parfymen. Sen försökte jag sova vilket inte var det lättaste, jag frös på tok för mycket, dubbla täcken och mina långkallingar samt toppen jag hade haft på mig under dagen gjorde att jag i alla fall slutade huttra. Ljudet från Sveavägen fick jag dämpa genom att stoppa in pluggarna från hörlurarna till mobiltelefonen och lägga en kudde under huvudet och en över.

Här är dagens noteringar:
Vikt: okänd vägde mig inte kl 5 på morgonen
Mat: 1547 kcal
Träning: 771 kcal
Summa: 776 kcal (skall högst vara 1413 kcal) så idag klarade jag mig.

Fuskskickar detta på en tisdag fastän det skrevs igår, men de som läste mitt inlägg igår vet att jag satt på ett hotell utan nätuppkoppling.