24 mars 2008

Blöt långt upp på benet

Idag tog jag mig en skön promenad på Svartbyträsket. Gick runt hela sjön ca 6,5 km, det tog 1 timma och 5 minuter. På södra sidan och bort österut var det jättelätt att gå, många skotrar har kört där och plattat till snön. Men på norra sidan och framför allt på västra sidan av sjön var det betydligt svårare att gå sjönk ner med halva/hela foten nästan varje steg. På västra sidan av sjön var det väldigt mycket flödesvatten under snön så när jag trampade igenom snön blev jag sjöblöt om fötterna och en bra bit upp på benet. Tur att det då var nära hem. Undra om det är inpumpningen av älvvatten som gör isen dålig där. Synd att kommunen har slutat att märka upp var inpumpningsrören går och var var de slutar (där vattnet rinner ut).

När jag kom upp från sjön fick jag syn på några istappar på grannens bastu så jag gick hem och hämtade kameran och tog några kort. Tyvärr gick solen bakom några tunna moln precis när jag skulle fota så de slutade att glittra i solen som de gjorde precis innan. Istappar ger hopp om att våren är på väg, men är det som idag får gärna snön ligga ett tag till.



Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: