22 mars 2008

Påskharen har varit här

Sådär ja då har man agerat påskhare då. Ungarna har 6 ägg att leta efter med hjälp av ledtrådar.

Hermans:
1. Jag lånade en grej som var grön av din mamma, när jag rullade ihop den så saknades ett ägg.
-Min yogamatta

2. Jag tror jag råkade tappa ett ägg i den svarta som din mamma och pappa har med när de reser bort.
-En resväska

3. Katterna snodde ett ägg och trodde det var en av deras leksaker.
-Katternas leksakslåda

4. Den är gammal och på väg att kastas bort men jag vilade en stund och tappade nog ett ägg där.
-Gamla soffan som står i källaren

5. Min kompis Tomten brukar hälsa på er och då får han pepparkakor och mjölk, nu var jag snäll och lämnade något till dig istället.
-Öppna spisen

6. Om du skall gå ut idag så var rädd om fötterna.
-Hans vinterstövlar



Vincents:
1. Jag är en rätt trött hare och det är jobbigt att skutta runt till alla barn så jag tog mig en lugn stund i rummet där det kan bli väldigt varmt. Jag glömde nog ett ägg där.
-Bastun

2. Ni har ju så många datorer så jag lånade en, men jag stoppade tillbaka den i väskan, jag lovar. Men det slank nog med ett ägg också.
-Henriks datorväska

3. Jag har hört att ni fick dessa av min kompis Tomten men ni spelar inte på dem. Fy skäms!
-Guitarr Herogitarrlåda

4. Poliserna undrade vem jag var som hade brutit mig in i huset. De höll på att sätta mig i finkan men de tog ett ägg istället.
-Polisstationen i Lego

5. Ni hade gott om mat i detta skåp, tog lite müsli innan jag stack vidare men jag lämnade ett ägg som tack.
-Skafferiet

6. Nu har du sprungit runt länge och letat, kanske skall du kolla där din morgon började.
-Hans säng

Henriks:
Henrik får alltid ett krypto och årets lyder:
Jag fick använda engelska denna gång, nyckeln är påskägg och kryptot som är aningen fyrkantigt är känt för att i=j.

Ordet är I B E L A U U I

Någon som knäcker det?

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: