21 mars 2008

LocoRoco Cocoreccho!

LocoRoco Cocoreccho! är ett underligt PS3-spel, rätt menlöst men så svårt att lägga i från sig handkontrollen i. Man styr sina geleblubbar kallade Loco Roco genom en ganska så simpel värld. Man styr dem genom att flytta på en fjäril med "fjärrstyrningspulser". Det gäller att samla på sig så många Loco Rocos som möjligt medan man navigerar fram i världen. Man kan även påverka vissa delar av världen genom att vicka och skaka på sin handkontroll. Det verkar som om spelet är ganska kort och man måste spela om det många gånger för att nya delar och nya Loco Rocos skall uppenbara sig. Än så länge har jag orkat med att spela en vända, tog ca 27 minuter. Jag ligger lååååångt ner på topplistan som man automatiskt hamnar på ute på Playstation Network. Spelet kostade 25 kr i Playstation Store.

Här kan ni se lite från spelet (färgerna är dock helmysko).


En så träffande kommentar från kommentarerna i en annan blogg:
Som ett knarkigt barnprogram från 70-talet. Briljant.


På tal om Playstation Network så skapade jag mig en användare där så är någon chatsugen eller så kan ni leta upp BeatriceBeaBeata med min gmailadress som är förnamn.efternamn@gmail.com

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: