21 mars 2008

Känner igen mig

Kom och tänka på mitt gamla inlägg om att jag är nykterist när jag läste denna artikel i Aftonbladet. Deras beskrivningar på hur deras val att avstå alkohol bemöta av andra stämmer väl in på hur jag upplever det oxå.

I artikeln kan man läsa att allt fler unga väljer bort alkoholen.

Det är en tydlig trend att allt fler tonåringar väljer bort spriten. Det visar ny statistik från Centralförbundet alkohol- och narkotikaupplysning, CAN.

Förra året svarade var tredje niondeklassare att de inte dricker alkohol, till skillnad från var femte år 2000.


Det känns förhoppningsfullt, kanske är det så att vara nykterist anses normalt om sisådär 100 år och att drickandet inte är normen. Det vore ju skönt även om jag själv troligtvis inte kommer få uppleva det.

Men 2/3 av niondeklassarna i undersökningen dricker alltså alkolhol, det är alltså normen redan bland våra 15-16 åringar. Helt sjukt!

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: