23 mars 2008

En skön timme på isen

Ungarna ville åka skidor så vi tog oss ut på sjön här bredvid och barnen åte och jag gick ca 2,5 km (gissa om jag i solskenet och den glittrande nysnön önskade att jag köpt mig ett par skidor). Vi hade en skön timme (inte gick det fort inte) på isen medan en lasagne stod i ugnen och blev klar. Själv gillar jag inte lasagne så jag tog mig en kräft- och räksallad istället. Mums, bra med rester från påskmiddagen. Skall strax laga middag, hade tänkt att göra en stek men glömde ta fram den ur frysen så det får väl bli att steka burgare eller nåt.

Har även roat mig med att stoppa in en knuffwidget här på sidan och stuvat om bland länkarna lite (skall ta och uppdatera blogglänkarna senare tror jag). Lyckade minska bredden på widgeten så nu passar den äntligen in i min meny. Får se om det dyker upp något kul i den. Rubriken "Diskussioner kring mina blogginlägg" kommer väl så gott som alltid vara tom (kanske plockar bort den så småningom) eftersom inget jag skriver direkt upprör något tillräckligt för att det skall diskuteras i bloggosfären, tror inte ens mina inlägg om Girlie i somras hade genererat något där. Det krävs väl mer än i snitt ~150 unika besökare per dag (~20 som återkommer varje dag) för att det skall kunna bli debatt kring det man skriver.

Funderar på att ta med mig familjen till Gruvberget eller Pagla eller varför inte Storklinten i morgon om vädret är lika kanon som idag. Sista lediga dagen innan man måste tillbaka till det osäkra jobbet igen bör spenderas så långt från jobbekymmer det bara går.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: