06 juni 2010

Vincent bytte bälte

Det var gradering i karateklubben, den första på ett år eftersom vintergraderingen “frös inne” pga lite organisatoriskt strul. För Vincent gjorde det dock inget han hade ju hoppat över en grad förra gången så nu är graderingarna ikapp med honom :-)

Både jag och sambon var där och tittade på och jag var sjukt nervös, jag ser ju så många smågrejer som han gör som jag vet att han kan göra bättre men inte riktigt har koll på själv.

Deras graderingar brukar alltid bli ett väldigt bra karatepass, både sensei och senpai är där och pillar på dem, korrigerar, talar om vad de gör bra/behöver öva mer på. Tänk om de hade mer av det på träningarna.

Graderingen avslutades med att de fick prova att slå av brädor med bara handen.Karategradering vt 2010 003

Alla tre som graderade klarade graderingen och det var stolta barn på mattan och lika stolta föräldrar på läktaren.

Karategradering vt 2010 012

En stolt Vincent med sitt nya bälte och diplom. Nu har han 8 (A) mon.

Karategradering vt 2010 014

Vincents bälten:

Vitt nybörjare

Rött 10 (B) mon

Rött med vitt streck 10 (A) mon

Vitt med orange streck 9 (B) mon

Orange med vitt streck 9 (A) mon Hoppade han över då han kunde kator och tekniker för nästa grad.

Vitt med blått streck 8 (B) mon

Blått med vitt streck 8 (A) mon

 

Slutligen en liten fotstudie:

IMG_0392

Oj vad spänd i axlarna Vincent verkar ha varit innan graderingen. Nacken har ju försvunnit.

1 kommentar:

Erica sa...

Taack för inblick i ditt liv ;-D Jag tror på Martial Arts, det hjälper barnen att fokusera med alla sinnena.