07 november 2016

Dag 312 (#nyutmaningsökes #69) - Vissa utmaningar är verkligen utmanande

Idag gjorde jag en sjukt utmanande grej, får skriva om det lite mer senare. Jobbigt, nyttigt, magont allt på samma gång.

Fotograferandet idag var också besvärligt. Kollade upp på SunCalc var solnedgången skulle vara och såg att den skulle vara i linje med Svedjebron. Satte mig i bilen och åkte dit. Tyvärr var inte batteriet fulladdat trots 20 timmar i laddaren. Nog dags att byta batteriet. Men när jag närmade mig bron insåg jag mitt misstag, bergen ligger ju i vägen, solen var redan bakom dem så klart. Var bara att vända om och planera om. Hamnade vid Björnsundet där himlen glödde orange bakom träden.
Sen fick jag syn på halvmånen som hängde fint över träden. Gillar också det lilla trädet som står en bit framför. Tog tre bilder med olika slutartid och sammanfogade dem i Lightroom till en bild för att få fram färgerna i träden ordentligt. Tycker det blev rätt bra. Hade velat ha skarven mellan vass och träd lite mindre på mitten men jag stod lite dumt till med björkar som hängde ner, lyckades precis få dess grenar ur bild. Visst jag hade nog kunnat klona bort grenarna i efterhand mot himlen men försöker undvika att planera för det. Skulle förvisso kunna beskära bilden nertill också i ett okonventionellt format. Men nu är den som den är och är dagens bild.

Inga kommentarer: