25 november 2016

Dag 330 (#nyutmaningsökes #87) - Monokrom värld

Idag var det gråare än grått igen men det hindrade mig inte från att ta min kamera och ge mig ut. Körde till Sävast och parkerade vid uppfarten till Åberget så jag kunde gå ner till älven vid båtlänningen där. Försökte hitta lite linjer i isen. 
Hittade vass i isen, gillade det kaosartade mönstret.
Lite is uppifrån.
Sen körde jag ut till Öändan och parkerade vid ett garage där, här är ena dörren på det stora garaget.
Gick ner till älven och allt var bara så otroligt grått, man kan ju inte tro att det här är färgbilder. Var här och fotade en fantastisk härlig solig vinterdag 19 december 1015, då såg det helt annorlunda ut.
Kände mig inte direkt nöjd med bilderna så jag satte mig i bilen igen och tänkte köra hem en så insåg jag att jag var hungrig så jag valde att styra mot Luleå, tänkte att jag kunde peta i mig något och sen drälla på stan och köra hem Henrik. Funderade på hur stället jag fotade solen på igår kunde tänkas se ut denna gråa dag så jag stannade till där. Här är tre bilder med lite olika inställningar och vinklar.
Dagens bild får bli den här, jag gillar det monokroma i den.
När jag hade fikat och gick ut på stan började det TOKSNÖA! Försökte mig på att göra lite gatufotografi i det där snövädret. Det gick så där. men den sista bilden av dessa är jag nöjd med. Tog en precis innan där den hägra killen kollade upp och in i kameran men tyvärr så blev den väldigt suddig.

Hämtade upp Henrik och vi körde hem via affären där vi handlade middag. Lagade fläskkotletter i pepparsås med potatisgratäng till middag innan jag satte mig och redigerade bilderna. 

Inga kommentarer: