17 november 2016

Dag 322 (#nyutmaningsökes #79) - Ljusjakt i Stockholm

Idag blev jag väckt och fick somna om gott ett par timmar. Sen åt jag en god frukost. Hade lovat Jennifer att ställa upp som modell för deras ryggsäckar på bkpk.se så vi gick till Barockparken. Vi turades om att fota och vara modell. Tyvärr fotade jag bara med hennes kamera så inga bilder på ryggorna men de kommer nog upp hos dem snart. Mitt organfe hår och turkosa jacka matchade någa av ryggorna väldigt bra. Här är lite bilder från parken i alla fall.

Parken hör till godset Stora Wäsby och har blivit avskuren från godset av järnvägen. Ett tåg passerade precis när jag skulle fota huset.
 Finns många gamla fina träd i parken. Här är en stam.
 En av de tre dammarna.
 Efteråt åkte jag och Jennifer in till stan och promenerade runt i Gamla stan och jag letade efter ljuset. Hittade lite på Österlångatan men var svårfångat.
 Tog en bild in i den lilla trånga Mårten Trotzigs gränd, den är 90 cm där den är som smalast. Smalaste gränden i Stockholm. Den bilden får vara dagens bild.
När jag började gå in mot city gick solen ner så jag gjorde som så många andra på Riksbron och fotade solnedgången.
Efteråt gick jag på den andra intervjun, ett trevligt samtal men personen jag behöver träffa var inte på plats så vi får se om det blir en resa till nästa vecka. Båda de ställen jag varit på har sina för- och nackdelar och båda är intressanta. Jobbigt läge om jag skulle få erbjudande från båda.

Åt en äcklig kebab till middag, fikade gott på Vetekatten innan det var dags att åka ut till Arlanda och ta flyget hem. Flyget 40 minuter försenat. Träffade en gammal kollega så vi pratade en stund. Ombord på planet hamnade jag bredvid en trevlig man, vi pratade vandring hela resan så den gick snabbt. Var hemma några minuter i midnatt. Halt som fasiken att köra hem när det tokregnade.

Inga kommentarer: