24 november 2016

Dag 328 (#nyutmaningsökes #85) - Stockholm ToR

Idag var det dags att flaxa till Stockholm för en sista intervju på ena stället. Åkte med 10:15-planet och som vanligt var det sent så det blev rejält svettigt när jag kom fram, han precis med ett Arlanda Expresståg och fick sen springa Kungsgatan fram och kom tre minuter försent till min intervju. Frustrerande att inte riktigt kunna lite på att flygen går när de skall.

Hade ett intressant samtal med en utvecklare. Spännande grejer.

Efter intervjun gick jag till Hallwylska palatset och tittade på privatvåningen samt köket och vinkällaren som också var öppna idag. Fanns inte så mycket att fota som jag hade hoppats på, ganska dåligt ljus så jag gav upp att försöka fota i våningen. I serveringsrummet hittade jag en gammal telefon som jag gillade.
 Nere i vinkällaren hittade jag en vinkaraff med olika "etiketter". Om ni tittar noga ser ni en liten plakett med siffror och bokstäver det är katalognumret. Sådant sitter på allt i hushållet inklusive bestick. De har tjocka böcker där allt är loggat. På exempelvis kastruller är det skrivet direkt på ytan.
 Gillade fönstren i hallen. Påminner om flaskbottnar.
 När jag kom till Berzelii Park hade man ställt upp likadana ljusälgar som Mooses i Luleå. Det kryllade av folk som tog självporträtt framför älgarna. Jag roade mig med att fota de som fotade.
 Lekte även lite med färgerna.
 Och ofokus.
 Slutligen en "vanlig" bild på älgarna.
 Vandrade runt i stan och hamnade utanför Hedvig Elenora kyrka.  Knäppte lite bilder. Här är en med väldigt högt bländartal. Blev kanske lite väl "stjärnigt".
 Här är en merge från 5 bilder. Fick fin struktur i kyrkan och lagom med ljusstjärnor.
 Men dagens bild får bli den här på kyrkan.
Var vrålhungrig, hade ju inte ätit på hela dagen mer än lite te och en kaka på flygplatsen till "frukost". Gick förbi Taco Bar och tänkte Enchiladas är ju gott men oj så fel man kan ha. Enchiladas kan vara sjukt oaptitligt särskilt när de är alldeles sega som om de kommer ur en micro. Blä.

Fortsatte min promenad längst med Kungsgatan som är juldekorerad.
Fick mig ett gott skratt när jag skulle fara hem. Mötte upp Nogge på flygplatsen han skulle med SAS 19:10 och jag Norwegian 19:15. Jag med planet som är känt för att vara försenat. Till den grad att Nogge absolut inte ville åka med det utan bokat SAS för att komma hem i tid. Gissa vilket plan som blev mest försenat. Jag valde att vänta på honom på Luleå Aairport och skjutsa hem honom. Trevligt att få en liten pratstund till.



Inga kommentarer: