28 november 2016

Veckopendlingsbostad i Sthlm sökes!

Idag tackade jag nej till ett superintressant jobb i Stockholm och tackade ja till ett annat där. Så nu skall jag veckopendla och behöver fixa mig ett boende. Kommer jobba vid Hötorget.

Jag söker ett billigt krypin (inte mer än ca 5000 kr/mån) där jag kan sova mån-tors eller tis-fred (har inte bestämt vilken dag i veckan jag kommer jobba hemifrån) samt ha lite grejer undanstoppat där emellan.

Vill kunna stänga en dörr om mig och helst inte vara inneboende hos någon där jag känner mig som en ständig besökare.

Så en liten egen lägenhet, rum med pentry och toa, ett litet hus på gården eller källar-/vindslägenhet i ett hus vore det bästa.

Men även olika former av korridorsboende är ok, från mina långvandringar och fjälläventyr är jag van att ha delat kök/badrum och eventuellt ha gemensamma allmänutrymmen med andra.

Men med rätt person (annan kvinna) kan jag tänka mig att dela en (minst 3:a) med där vi båda känner att kök/vardagsrum mm är bådas. Vill inte behöva känna mig tvingad till att vara social utan kunna komma gå som jag vill och som sagt kunna stänga en dörr om mig.

Om det finns någon som veckopendlar åt andra hållet kan vi ju dela då jag inte kommer vara där på helgerna.

Jag är van här uppifrån att ha en halvtimme till jobbet men kan tänka mig att utöka restiden till en timme "i normaltrafik".

Boendet måste vara rökfritt då jag är rökallergiker, men husdjur är ok. Jag gillar katter :-)

Gärna från 2:a januari 2017.

Känner du till något så hör gärna av dig på beatrice.karjalainen@gmail.com eller 070-3255382. Du får hemskt gärna dela vidare länken.




Inga kommentarer: