10 november 2016

Dag 315 (#nyutmaningsökes #72) - En inomhusdag i Luleå

Idag tillbringade jag min dag först på biblioteket i Luleå där jag fotade delar (det är 3 st) av det fantastiska konstverket Livstycken av Kerstin Hedström som hänger där. 
 Sen gick jag upp en trappa och ägnade mig åt fotoböckerna från Svenska Fotobokspriset. Jag kröp upp i en fåtölj och njöt av böckerna. Mellan de specialdesignade hyllorna för fotoböckerna såg jag en student sitta i vinterjacka och plugga. Gillade hur hon int syntes helt så jag tog fram kameran och tog en bild. Valde att redigera den så att bara blå färg blev kvar eftersom det var blå timmen ute och färgen var fantastisk medan inne var det ett jobbigt gult ljus.
Testade lite foto genom fönstret där jag satt också, som reflektion i glaset ser man mig och tidningshyllorna i biblioteket, ute en ensam man.
 
Blev hungrig och gick på Friends Fika & Food och åt samt knäppte dagens bild på de på bordet bredvid.
När jag kom ut var ljuset fint på Ebeneser. Såg en man komma halvspringandes och knäppte en bild. Hade tänkt byta objektiv för att få med hela tornet men ville inte missa mannen så då fick det bli så här.
 Åkte över Gammelstad hem och fick syn på vackra moln som linjerade sig så fint med markens linjer att jag stannade och knäppte en bild.
 Tog en åt andra hållet också där kyrkan ännu var fint upplyst från ljussättningen i Luleå i nytt ljus.



Inga kommentarer: