22 maj 2011

1,5 mil är hur långt som helst eller?

Det ringde en man i går morse och ville ge mig info om en tomt de hade till salu (jag hade mailat och bett om info). Vi pratade på en stund och jag avslutade med att jag skulle cykla dit och titta. Han utropade förskräckt "Alltså det är 1,5 mil dit". Jag blev aningen paff 1,5 mil (eller 3 mil då för jag skall hem igen) är ju nada på cykel. Det är en lagom kvällstur.

Är det mina distansbegrepp som är helt sabbade eller är det andra människor som är väldigt lata?

Nu ligger jag på sängen och slappar och väntar på att han som hyrt Gruvbergsstugan i helgen skall höra av sig så att jag kan hämta nyckeln. Sen blir det cykling tror jag. Om nu inte himlen gör som igår och öppnar sina stora vattenkranar. Tog de här fotona när jag for till Arvidsträsk igår, skulle inte vilja hamna i sådant regn när jag cyklar, hände en gång i fjol det var inte kul alls.

Det fina vädret slutade i Älvsbyn:

Ut ur Älvsbyn mot ljuset där borta:

Inga kommentarer: