10 maj 2013

Avblåst #108 #blogg365

Idag åkte jag till Räddningstjänsten och hoppade in i skallgångskedjan igen efter jobbet. Vi blev tilldelade ett stadsnära område och hade varit ute ett bra tag när polisen ringde och kallade oss tillbaka.

De hade börjar informationen innan vi kom men det stod rätt snart klart att man nu anser att områdena är avsökta många gånger nog och att hon inte kan finnas vis liv där.

Polisens arbete fortsätter med spaning och de inriktar sig på att hon blivit bortrövad eller håller sig borta frivilligt.

Jag hoppas då innerligt på det senare även om det är grymt egoistiskt. Men alternativen vill jag inte tänka på.

Jag sökte idag med flera av dem från igår och när vi skildes åt hoppades vi nästan inte att vi skall behöva ses igen.

Vi får se om MPS ordnar egna skallgångar nu eller om man förlitar sig på att vi, andra privatpersoner, hemvärnet och polisen faktiskt täck in de tänkbara områdena både för att hitta henne vid liv eller avliden.

När jag for hem träffade jag några från hemvärnet som precis hade anlänt och alltså inte han söka. De hade stor sökvana och gott om utrustning mm. De var lite besvikna att inte hinna söka något.

Inga kommentarer: