27 oktober 2013

Storytelling?

När jag är ute och går så hittar jag ofta på små berättelser om saker och ting. På #camino2013 hände det hela tiden. Det var om solrosor som rymde, hade storhetsvansinne, var mobbade osv, om färgglada hus där jag målade upp ett helt scenario där Julio går till färghandeln med en inköpslista men inser att det är rea på hiskeliga färger men inte nog för att måla ett helt hus så han köper 4 färger istället. Så där gick hjärnan hela tiden.

Idag efter att jag hade fikat på Café Tingshuset (som jag gillar för de har alltid ett bra utbud för oss allergiker) med Johanna och Anders (trevligt att de tar sig till Boden för att fika med mig ibland, det uppskattas) fick jag syn på ett träd på gräsmattan mellan Överluleå kyrka och hembygdsområdet, alla andra träd hade tappat löven men inte detta. Tog ett kort och redigerade på Snapseed och Instagram för att förstärka den gula färgen. Postade bilden på Instagram med texten:
Björken Björn var lite blyg och dessutom frusen av sig. Han hade inte alls lust att ta av sig alla löven.
Någon mer som hittar på historier om sin omgivning?

Inga kommentarer: