06 april 2014

Hemresa #037 #blogg100

Vi hade sovmorgon, träffades i lobbyn för att fixa frukost, den ena kollegan hade redan gått iväg tidigare och jag och den andra gick till MS Store för att han skulle handla upp sitt presentkort. På vägen dit köpte han en macka, jag hittade inget att äta.

Kollegan gick tillbaka till hotellet medan jag strosade runt i jakt på något att äta, alla ställen som såg lämpliga ut var överfulla av folk, det hade varit San Francisco Rock n' Roll half marathon på morgonen. Hade kollat i mobilen efter ställen som sålde glutenfritt och ner i ett område söder om Market skulle det finnas ett ställe. Jag gick neråt dit genom ett litet ruffigare område men i dagsljus kändes det rätt ok ändå. Träffade på en man i rullstol, han hade lite trubbel med en gatkant och vi började prata. Han var indian och hade ett välordnat liv när han en dag skulle tvätta rutorna på sitt hus, tappade balansen, föll ner med fötterna först och krossade sina underben. Ingen sjukförsäkring så han hamnade i rullstol, förlorade hus och jobb. Ett tragiskt människoöde, en vänlig själ. Han fick syn på min kamera och frågade om jag ville ta en bild på honom. Det gör jag gärna sa jag och han rullade bort mot en svartmålad vägg och jag tog en bild. Visade den för honom och han skrattade och sa att han behövde klippa sig.

Jag hittade restaurangen efter att ha gått för långt först, men den var stängd pga att maratonlöpare hade bokat stället :-( Så jag gick upp mot union square och hittade en affär att köpa en banan i.

Mötte upp de andra och en till och vi tog en promenad bort till Super Duper burger för lunch och sen en promenad till Union Square där vi satt i skuggan (eller ja de andra, jag satt i solen och lyckades bränna pannan för att komma i kapp grabbarnas färg) och tittade på lyxbilar som åke förbi medan vi drack kaffe/te. Sen blev det att hämta väskorna på hotellet och ta BART ut till flygplatsen igen där jag köpte godis till barnen och lyckades hitta mig en bok och en muffin.

Sen klev vi på flyget och fick dra fram klockorna 9 timmar och vips var det nytt dygn.


Inga kommentarer: