29 oktober 2015

Dag 302 - På besök i Kista

Fick kliva upp jättetidigt för att packa i ordning mina grejer och köra till flyget som skulle gå 07:25. Ute var det halt och kallt och förbannat mörkt. Lyckades till och med missa avfarten tull flygplatsen så jag gick köra till BDX och vända. Klant.

Åt lite keso och torkad frukt på flygplatsen och tog en kopp te. Lyssnade på min ljudbok och var ganska så avskärmad. Gick ombord och satte mig, somnade nästan med en gång. Fick spola tillbaka ljudboken när jag kom till Arlanda.

Tog flygbussen till Kista, mycket bekvämt då den stannar bara ca 100 meter från kontoret där. Hade bra möten och vip var kl 17 och jag skulle knata till hotellet. Fick sällskap en bit av två kollegor som talade om för mig hur jag skulle gå. Fotade ett knallrött höstlöv med mobilen.
Gick till hotellet, checkade in och hade strul med betalningen, de kunde inte se att det var förbetalt. Slängde av mig dator mm innan jag gick ut igen med fokus att ta några kort. Gick tillbaka in mot Kista centrum och plåtade lite. Har något problem när jag fotar blå starkt lysande saker, de slår igenom.
Återigen får Victoria tower vara dagens bild. Tyvärr lite tight i övre kanten, borde ha satsat på samma vinkel som förra gången.
När jag sen gick tillbaka så tänkte jag att jag går förbi hotellet och sen in på McDonald's och köper middag. När jag var i jämnhöjd med McDonald's så satt en kvinna fullt påpälsad och inlindad i en tjock filt på en parkbänk. Bredvid sig hade hon ett plastknyte med tillhörigheter. Hon tittade bedjande på mig när jag hälsade. Jag visste att jag inte hade några kontanter på mig men mat går ju alltid att fixa. Frågade om hon var hungrig och hon nickade. Jag bad henne vänta och gick in och köpte mat och en kaffe på McDonald's. Hon blev väldigt glad när jag kom ut och gav henne maten. Jag fortsatte min promenad och gick till Akalla, förbi Microsoft och lite till innan jag vände. Kvinnan satt kvar såg jag på håll när jag tog en lite annan väg. Det hade tagit sådan tid inne på McDonald's förra gången och nu var jag jättehungrig. Gick in på Statoil och köpte 2 grillade tjocka korvar med mos istället och en chipspåse och Fanta. När man är på resande fot får man äta skräp :-) Kom till hotellet efter 10,85 km totalt. Hade velat gå längre men mina vardagskängor skavde något infernaliskt och jag ville inte att fötterna skulle gå sönder.

När jag kom in på hotellet igen hade mitt kort avaktiverats, hade haft det i min lilla väska nära mina mobiler tydligen. Att de är så känsliga. Nå ja de fixade och jag kunde sätta mig och äta. Sen låg jag i sängen och åt chips och slötittade på TV och chattade lite med Joakim.