03 februari 2020

#beas365project2020 - Kaoz

Kom på att i år är det skottår, betyder det att jag måste ta 366 bilder eller får jag skippa en dag. Kan jag i så fall skippa idag? Hade tänkt gå ut på lunchen i det soliga fina vädret eller fota på väg till jobbet. Båda sakerna sket sig och vips var det kolsvart ute och jag var tvungen att åka på vernissaget (som var bra, gå och se Mats Lundqvists fina bilder från Madrid på Café Pampas på Havremagasinet).

Så vad gör man om man inte hunnit jo då hoppas man på sina tulpaner som håller på att vissna. Tog en riktigt bra bild på dem igår men idag var tulpanerna inte alls samarbetsvilliga. Kronblad föll av och hade sig, tillslut hade jag bara en blomma kvar. Bilden jag hade planerat blev pannkaka när jag inte kunde använda blomman jag hade planerat.

Belysning är endast min taklampa över matsalsbordet.

Dessutom pajjade mitt stativ. Lyckades dra upp stången för mycket så den hoppade ur, satte tydligen fast den fel igen för nu går den varken upp eller ner. Suck. En av blommorna pajade dessutom av att stativet vek ner sig över blomman.

Sony a7rII, Sony 30 macro, 30mm, ISO 100, f/5,6, 6s


Inga kommentarer: