22 november 2009

Till jobbsökande, hitta nya vägar

När jag höll min föreläsning för arbetssökande för ett tag sedan pratade jag om nya medier och om hur man kan hitta nya jobb via ex. Twitter/Bloggy/Facebook och hur man själv kan marknadsföra sig den vägen. I veckan "lanserades" taggen #nyttjobb på Twitter, det var @BritStakston som tyckte att det är synd att så många jobberbjudanden bara flyter omkring och skickas vidare endast med RT så hon föreslog en tagg. Och eftersom hon följs av många så spreds taggen snabbt via RT och nu börjar det trilla in annonser. Man kan även använda taggen om man söker jobb/uppdrag.

Så letar du nytt jobb ta en kik på #nyttjobb (just nu är det ganska många RT om taggen men där emellan finns det annonser). Så läs igenom det som finns där och spara sökningen.

Ett ställe att presentera sig själv på är även Bloggys grupp #ge-mig-ett-jobb-tack som även är till för att prata om arbetslöshet, peppa varandra och tipsa om lediga arbeten. Vad som finns på Facebook vet jag inte då jag inte själv är med men någon annan kanske har koll?


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: