23 februari 2014

Att jobba utan stress

Idag åkte jag in till jobbet för att fixa en privat grej som låg på jobbdatorn men jag hamnade i jobb istället. Fick undan en grej som gör att jag kan jobba med det jag skall på måndag.

Var så skönt att sitta där ensam på kontoret, alldeles tyst. Ingen som kom och störde, inga samtal som surrar runt huvudet, inget spring, inga möten bara jag och Excel. Gillar de där timmarna som bara flyger iväg. När jobbet inte ens känns jobbigt. Hade jag suttit med samma sak i 8 timmar på måndag hade inte en 10:del blivit gjort. Nu finns hela mitt kostnadsunderlag klart för mötet i veckan gud så skönt.Tror jag skall börja ta ledigt fredagar och jobba söndagar istället :-)

Mailade min chef en sak och han svarade lite uppgivet att han inte riktigt visste vad han skulle göra för att få mig att vila. Men detta kändes som sagt inte som stressigt utan snarare avstressande och alla andra hemma tittade ändå på hockey.

Tjuvjobba FTW!

Inga kommentarer: