07 februari 2014

Glasögonstrul

Mina brillor pajade ju igår under skjutningen. Jag har inga andra vanliga slipade så idag har jag fått gå med solbrillor hela dagen. Såg därmed ut som jag var asbakis på jobbet.

Väl hemma lagade jag mina brillor med superlim en gång till men nu är de så sneda att de knappt går att få på. Dessutom är de ju lite för starka eftersom min syn blivit "bättre" sen jag skaffade dem. Jag har rätt slipning i mina solbrollor så byta till de vanliga funkar dåligt. Får prova efter en halv natts sömn (för mer än så kommer jag knappt hinna med i natt heller pga jobb jobb jobb men på måndag kl 13 skall upphandlingen in).

Tänkte jobba på förmiddagen i Luleå på kontoret men sen försöka ta mig till optikern innan de stänger. Är urusel på att välja bågar, tycker alla är för stora. Jag trivs fortfarande i mina gamla (de jag lagade) som jag köpte nästan för exakt 5 år sedan, mars 2009. Undra om de fortfarande går att få tag på, har mallen för mina någonstans, de är ju specialskurna för mitt ansikte. Skulle kunna tänka mig ett par nya gröna eller ett par vita.

Får se hur mycket sova det blir, Vincent skall skjutsas till en buss kl 05:50 så efter det åker jag nog till jobbet. Eller hem och sova en timme till eller två men skulle verkligen behöva dra direkt till jobbet. Men känner jag mig själv rätt är jag väl inte i säng förrän 01 i natt tidigast. Dokumenten bråkar med mig.



Inga kommentarer: