Igår lades vår första produktapp upp i App store och Google Play. Vi har sedan tidigare lite appar som är för internt bruk hos kunder och distribueras på annat sätt till dem. Den här appen fick gå publik men för att kunna använda den krävs en licens och en Exchange med rumslistor förstås :-)
Har själv använt den ett bra tag intern nu under utvecklingen och använder den så gott som varje dag. På mitt jobb har vi massor med mötesrum och massor med möten, dels har man planerade möten där någon förhoppningsvis bokat ett rum i förväg, har man otur så sitter det folk i rummet på ett möte som dragit över eller så högg de rummet för det var tomt. Skall man då ägna tid till att slänga ut dem eller helt enkelt kolla snabbt i appen om det kan tänka finnas ett annat ledigt rum man kan ta, och boka det så att ingen annan kommer och vill slänga ut en. Ofta måste man sätta sig ner ett par styclke i ett rum för att diskutera något, inte störa i kontorslandskapet. Upp med appen, kolla vad som finns ledigt och boka. Skitsmidigt faktiskt. Och det säger jag inte bara för att jag är en av personerna bakom framtagningen av appen :-)
Vi har massor med idéer för hur den skall utvecklas, några mindre småfixar till ett större grepp om möten. Skall bli kul att sätta tänderna i roadmap nu. Skall även komma på ett bättre namn på appen.
Jobbar du på ett ställe som mig, är du också trött på att behöva slänga upp datorn och in i Outlook för att kolla vad som finns ledigt? Då kanske appen är något för er organisation.
Så slut på reklamen :-)
18 februari 2014
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar