14 maj 2014

Grus i maskineriet #075 #blogg100

Pratade med chefen idag efter att ha kollat upp företagets regler för tjänstledighet för utbildning. Ansökan om tjänstledigt skall lämnas in 2 månader i förväg. I reglerna står också att företaget kan skjuta på ledigheten  (de kan skjuta på det upp till 6 mån) om det blir en oangelägenhet för dem att man är ledig och det var min chef ärlig och sa att det nog skulle bli. Så jag skulle inte garanterat få ledigt. Och jag tror inte jag är beredd att säga upp mig. 

Så skall jag plugga känns det som att jag måste vänta ett år i alla fall. Kanske lika bra det, då hinner barnsjukdomarna upptäckas i utbildningen men å andra sidan blir jag ju inte yngre. Kanske lika bra att bita ihop och inse att jag inte kan jobba med något annat, det är ju bara en sisådär 24 år kvar av arbete ;-)



Inga kommentarer: