02 maj 2014

Ny favorit #063 #blogg100

Jag är en hopplös chipsätare. Ibland går det månader innan jag äter chips och ibland snöar jag in på någon sort och kan inte låta bli att moffa i mig en påse varje helg. Just nu är det 3x Lök från OLW jag äter på tok för mycket av. De är dock lite för söta. Lök i sig har rätt mycket sötma så varför man även tillsatt socker förstår jag inte. Tror de hade varit ännu bättre utan.

Skrattade åt texten på baksidan av påsen:
"Bilden på påsens framsida är ett serveringsförslag." Jo men serverar ofta chips med rödlök, ramslök och knipplök. Sen så undrar jag lite över innehållsförteckningen, chipsen heter ju 3 x lök och sen näanges tre lökar "rostad rödlök, knipplök och ramslök" men i innehållsförteckningen var lök, vitlök, rödlök, gräslök och ramslök, dvs 5 lökar men ingen av dem är knipplök. Skumt.

Så jag ber er rösta inte på dessa chips i den tävling som pågår, försvinner de från hyllan minskar utbudet med chips jag kan äta :-)

Inga kommentarer: